Moderator oferuje swoim klientom szkolenia oparte na dowodach (Evidence Based Training), czyli takie, w których treści i metody szkoleniowe bazują na najlepszych dostępnych obecnie dowodach. Szkolenia oparte na dowodach mogą okazać się najlepszą formą do przeprowadzania kursów o tematyce biznesowej, zarządczej jak i rozwojowej. Moderator z Wrocławia udostępnia najlepsze sposoby i metody gromadzenia wiedzy. Evidence Based Training to aktualnie jeden z lepszych sposobów na przeprowadzanie kursów o różnorakiej tematyce. Każdy szkoleniowiec dąży do tego, aby jego szkolenia były przejrzyste dla wszystkich uczestników kursu. Za pomocą szkoleń opartych na dowodach jest to możliwe. Dowody, na których oparte są szkolenia biznesowe można usystematyzować według następującej hierarchii:
Szkolenia oparte na dowodach
Metaanaliza
Eksperyment
Systematyczne obserwacje
Analiza przypadku
Subiektywne doświadczenia
SZKOLENIA NA TEMAT ZARZĄDZANIA LUDŹMI
Pytania, na które znajdziesz odpowiedzi:
Co to jest motywacja wewnętrzna i zewnętrzna?
Czy motywacja zewnętrzna jest gorsza od wewnętrznej?
Dlaczego praktyka zarządzania rozmija się z wiedzą o motywacji?
Kiedy pieniądze podnoszą, a kiedy obniżają zaangażowanie w pracy?
Które potrzeby są najważniejsze dla pracowników?
Jakie błędy popełniają menedżerowie w obszarze motywacji?
Co robić z wypalonym motywacyjnie pracownikiem?
Jak można motywować samego siebie?
Umiejętności, które udoskonalisz:
Stawianie rozwojowych celów pracownikom
Prowadzenie rozmowy motywującej
Mądre karanie
Umiejętne nagradzanie finansowe
Planowanie działań wzmagających wewnętrzną motywację
Radzenie sobie z kryzysami motywacyjnymi pracowników
Zadawanie inspirujących pytań pracownikom
Motywowanie siebie
Pytania, na które znajdziesz odpowiedzi:
Kiedy konflikt może być szansą?
Jakie są rodzaje konfliktów?
Co to jest system gorący i system zimny?
Jak dobrać adekwatną strategię rozwiązywania konfliktu?
Na czym polega projektowanie samoregulacji w konflikcie?
Jak oswajać emocje drugiej strony?
Jak ingerować w konflikt jako trzecia strona?
Na czym polegają mediacje?
Umiejętności, które udoskonalisz:
Rozpoznawanie rodzajów konfliktów
Dobór strategii rozwiązania konfliktu
Panowanie nad emocjami
Rzeczowa komunikacja
Zdobycie dystansu wobec konfliktu
Wybór trafnej metody ingerencji w spór
Prowadzenie mediacji między zwaśnionymi stronami
Pytania, na które znajdziesz odpowiedzi:
Czym jest komunikacja z ewolucyjnej perspektywy?
Co jest ukryte w jawnym komunikacie?
Na ile przydatna jest asertywna komunikacja?
Co to są paradoksalne pytania?
Jak wykorzystać energię drugiej strony w komunikacji?
Jak przejmować kontrolę w rozmowie?
Jak przekazać nieprzyjemny komunikat, aby nie zepsuć relacji?
Jak bronić się przed nieczystymi technikami partnera rozmowy?
Umiejętności, które udoskonalisz:
Elastyczna komunikacja
Odczytywanie ukrytego przekazu
Formułowanie paradoksalnych pytań
Nieinwazyjne wychodzenie z trudnych sytuacji komunikacyjnych
Przejmowanie inicjatywy w rozmowie
Skuteczne przekazywanie reprymendy
Rozpoznawanie manipulacji
Obrona przed nieczystymi technikami komunikacyjnymi
Pytania, na które znajdziesz odpowiedzi:
Jak dyscyplinować pracownika, aby nie zmniejszyć jego motywacji?
W jaki sposób prowadzić rozmowę oceniającą?
Co robić, gdy pracownik traci motywację?
Co to jest wypalenie zawodowe?
Jak komunikować zespołowi trudne decyzje?
Jak po ludzku zwalniać pracownika?
Jak odnaleźć się w konflikcie między pracownikami?
Jak radzić sobie z własnymi dylematami etycznymi w zarządzaniu?
Umiejętności, które udoskonalisz:
Dojrzałe dyscyplinowanie pracowników
Przygotowanie i prowadzenie rozmowy oceniającej
Prowadzenie inspirującej rozmowy motywacyjnej
Postępowanie z wypalonym zawodowo pracownikiem
Komunikowanie trudnych decyzji zespołowi
Zwalnianie pracowników
Rozwiązywanie konfliktów między pracownikami
Pytania, na które znajdziesz odpowiedzi:
Które zamiary przekształcają się w cele do realizacji?
Dlaczego SMART nie gwarantuje realizacji celów?
Co to jest prokrastynacja?
Jak zwiększyć szanse realizacji celów?
Jak kształtować wytrwałość i silną wolę?
Jak mądrze delegować zadania i odpowiedzialność?
W jaki sposób ustalać priorytety?
Jakie są procedury prowadzenia spotkań?
Umiejętności, które udoskonalisz:
Stawianie realistycznych celów
Radzenie sobie z tendencją do odkładania zadań na później
Przezwyciężanie zniechęcenia
Delegowanie zadań służące rozwojowi pracownika i realizacji własnych celów
Prowadzenie rozmowy delegującej
Wyznaczanie priorytetów własnych zadań
Efektywne prowadzenie spotkań z zespołem
Pytania, na które znajdziesz odpowiedzi:
Jakie są współczesne koncepcje przywództwa?
Co mówią badania na temat przywództwa?
W jakich warunkach potrzebni są charyzmatyczni przywódcy?
Na czym polega charyzmatyczna komunikacja?
Jakie inne środki wykorzystuje przywódca?
Na ile można kształtować charyzmę?
Jakie są niebezpieczeństwa charyzmatycznego przywództwa?
Umiejętności, które udoskonalisz:
Planowanie działań służących skupianiu ludzi wokół celów i idei
Wykorzystanie prawidłowości perswazji w komunikacji
Stosowanie technik retorycznych
Komunikowanie wizji i celów
Radzenie sobie z krytyką
Wykorzystanie niekonwencjonalnych metod komunikacyjnych
Pytania, na które znajdziesz odpowiedzi:
Jakie modele zmian są opisane w literaturze na temat zarządzania?
Jakie są etapy zmian?
Jak komunikować zmiany?
Kto powinien wprowadzać zmiany?
Co powinien robić menedżer na poszczególnych etapach wprowadzania zmiany?
Jakie są zagrożenia dla organizacji?
Jak angażować pracowników w zmianę?
Umiejętności, które udoskonalisz:
Komunikowanie zmian w zespole i organizacji
Przezwyciężanie niechęci i oporu wobec zmian u pracowników
Podejmowanie decyzji w zmieniających się warunkach
Pozyskiwanie zwolenników zmian
Rozwiązywanie konfliktów związanych z wprowadzanymi zmianami
Radzenie sobie z własnymi wątpliwościami wobec zmian
Utrwalanie pozytywnych efektów zmiany
Pytania, na które znajdziesz odpowiedzi:
Czym charakteryzuje się talent?
Jak znajdować talenty w organizacji?
Jak inspirować pracowników, aby rozwijali swoje talenty?
Jakie działanie podejmować w organizacji, aby umożliwić rozwój talentów?
Jak zatrzymać wartościowe osoby w organizacji?
Jakie są zagrożenia związane z rozwijaniem talentów?
W jaki sposób mądrze wykorzystać potencjał pracowników?
Umiejętności, które udoskonalisz:
Autodiagnoza talentów
Zarządzanie własnymi talentami
Dostrzeganie talentów u innych ludzi
Inspirowanie do rozwoju
Planowanie ścieżki rozwoju pracownika
Prowadzenie spotkań typu action-learning
Zarządzanie talentami w zespole
Budowanie kultury wspierającej rozwój talentów
Pytania, na które znajdziesz odpowiedzi:
Czy samorozwój jest ideologią?
Które sfery człowieka podlegają zmianom?
Na czym polega stan uskrzydlenia (flow)?
Jak planować działania dające poczucie satysfakcji?
Jak kształtować wytrwałość w realizacji celów rozwojowych?
Na czym polega twardość psychiczna?
Co to jest poczucie koherencji?
Jakie są pozytywne i negatywne strony optymizmu?
Umiejętności, które udoskonalisz:
Wyznaczanie własnych stref rozwoju
Zadawanie sobie inspirujących pytań rozwojowych
Konstruktywne radzenie sobie z porażkami
Planowanie aktywności dających poczucie uskrzydlenia
Kształtowanie psychicznej twardości
Kontrolowanie negatywnych emocji
Konsekwentne realizowanie zamierzeń
Pytania, na które znajdziesz odpowiedzi:
Jakie są psychologiczne podstawy autorytetu?
Jak karać pracownika zachowując jego szacunek do siebie?
W jaki sposób informować zespół o trudnych decyzjach?
Jak postępować, gdy popełni się błąd?
Jak bronić swoich decyzji nie konfliktując się z zespołem?
Co robić w przypadku sprzecznych interesów firmy i własnego zespołu?
Jak ingerować w spory między pracownikami?
Umiejętności, które udoskonalisz:
Sprawiedliwe karanie pracowników
Przekazywanie trudnych decyzji zespołowi
Nagradzanie, które identyfikuje pracownika z firmą
Prowadzenie trudnych rozmów z pracownikami
Wygłaszanie mowy motywacyjnej do zespołu
Obrona niepopularnych decyzji
Pytania, na które znajdziesz odpowiedzi:
Co jest warunkiem dobrej autoprezentacji?
Jak mądrze i efektywnie wykorzystać PowerPoint lub inne programy?
Jak operować głosem?
Jakie środki językowe wzbogacają efektywność i atrakcyjność wystąpienia?
Co jest ważne w niewerbalnym przekazie?
Jakie są najczęstsze błędy językowe w wystąpieniach publicznych?
Jak radzić sobie ze stresem?
Umiejętności, które udoskonalisz:
Przygotowanie nowoczesnej prezentacji
Operowanie głosem (modulacja, szybkość i wyraźność mówienia)
Kontrolowanie komunikatów niewerbalnych
Samokontrola emocji
Interakcją z grupą podczas wystąpienia
Wykorzystanie retoryki i innych środków językowych
Pytania, na które znajdziesz odpowiedzi:
Czy coaching jest ideologią?
Ile psychologii jest w coachingu?
Czym różni się coaching od innych form rozwoju?
Kto może być coachem?
Jak wygląda kontekst organizacyjny coachingu menedżerskiego?
Jaka jest rola wiedzy merytorycznej w coachingu?
Jak wykorzystywać narzędzia coachingowe?
Jakie problemy etyczne związane są z tą formą pracy?
Umiejętności, które udoskonalisz:
Zawieranie kontraktu z klientem coachingu
Ustalanie relacji między klientem, sponsorem a coachem
Posługiwanie się schematem uczenia się ludzi dorosłych
Zadawanie inspirujących pytań
Wykorzystanie wiedzy i doświadczenia w formułowaniu pytań
Posługiwanie się innymi narzędziami komunikacyjnymi
Rozwiązywanie problemów etycznych mogących pojawić się w coachingu
SPRZEDAŻ I NEGOCJACJE
Pytania, na które znajdziesz odpowiedzi:
Jakie potrzeby klientów są ważne w ich obsłudze?
Jakie zwroty i wypowiedzi irytują klientów?
Jakie wypowiedzi robią dobre wrażenie?
Jakie jest znaczenie komunikatów niewerbalnych?
Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami?
Co zrobić, aby zapisać się w pamięci klientów?
Umiejętności, które udoskonalisz:
Rozpoznawanie potrzeb klientów
Operowanie pozytywnymi zwrotami w obsłudze klientów
Odczytywanie komunikatów niewerbalnych
Przekazywanie informacji niezgodnych z oczekiwaniami klienta
Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w obsłudze
Obsługa reklamacji
Pytania, na które znajdziesz odpowiedzi:
Co zmieniło się w sprzedaży w ostatnich kilkunastu latach?
Na co uodpornili się klienci?
Jak dzisiaj docierać do potrzeb klienta?
Jakie mechanizmy psychologiczne decydują o zakupie?
Co robić, gdy klient neguje naszą cenę?
Jak postępować z niezdecydowanym klientem?
Jak zlikwidować żal pozakupowy?
Jak zamknąć sprzedaż?
Umiejętności, które udoskonalisz:
Rozumienie sytuacji klienta
Zaspokajanie i kreowanie jego potrzeb
Odczytywanie sygnałów zakupowych
Reagowanie na zastrzeżenia cenowe i inne obiekcje
Zamykanie sprzedaży
Radzenie sobie z żalem pozakupowym klienta
Wykorzystywanie zasad wpływu społecznego do budowania dobrych relacji z klientami
Pytania, na które znajdziesz odpowiedzi:
Czy win-win jest najlepszą strategią negocjacyjną?
Co negocjatorzy psychologicznie wnoszą do negocjacji?
Jakie zasady czynią negocjacje rzeczowymi?
Jak wyglądają negocjacje z punktu widzenia teorii gier?
Jak wychodzić z trudnych sytuacji negocjacyjnych?
Jak negocjować z silniejszym partnerem?
Jak zarządzać przestrzenia negocjacyjną?
Umiejętności, które udoskonalisz:
Przygotowanie do prowadzenia negocjacji
Dopasowanie strategii negocjacyjnej do charakteru prowadzonych rozmów
Operowanie rzeczowymi argumentami w emocjonalnych sytuacjach
Radzenie sobie z innymi, trudnymi sytuacjami
Negocjowanie z silniejszym partnerem
Opanowanie emocji w rozmowie negocjacyjnej
Wykorzystanie niewerbalnej sfery komunikacji
Pytania, na które znajdziesz odpowiedzi:
Kiedy negocjacje przestają być targowaniem się?
W czym negocjacje przypominają partię szachów?
Czy trzeba być „twardzielem”, aby zwyciężać w negocjacjach?
Jakie psychologiczne zasady decydują o sukcesie w negocjacjach?
Jak projektować złożone negocjacje?
Jak wychodzić z pata negocjacyjnego?
Jak wykorzystać negocjacje do budowania długotrwałej współpracy?
Umiejętności, które udoskonalisz:
Przygotowanie do prowadzenia złożonych, wieloaspektowych negocjacji
Projektowanie ścieżki negocjacyjnej
Kierowanie procesem negocjacyjnym
Wykorzystanie psychologicznych zasad wywierania wpływu w kontaktach negocjacyjnych
Przezwyciężanie kryzysów negocjacyjnych
Budowanie relacji w partnerem rozmów
Pytania, na które znajdziesz odpowiedzi:
Czego potrzebuje odbiorca komunikatu?
Jakie psychologiczne zasady rządzą skuteczną perswazją?
Jak aresztować uwagę słuchaczy?
Jak zbudować przekonującą wypowiedź?
Do czego potrzebna jest retoryka?
Jak wykorzystać emocje w perswazji?
Jak docierać do różnych ludzi?
W jaki sposób niewerbalnie wzmocnić przekaz słowny?
Umiejętności, które udoskonalisz:
Przygotowanie wypowiedzi perswazyjnej
Koncentrowanie uwagi słuchaczy
Wykorzystanie wiedzy o zapamiętywaniu
Posługiwanie się figurami retorycznymi
Operowanie niestandardowymi środkami językowymi
Korzystanie z argumentów logicznych i emocjonalnych
Wykorzystanie przekazu niewerbalnego
Pytania, na które znajdziesz odpowiedzi:
W jaki sposób kultura wpływa na sposób prowadzenia negocjacji?
Co pokazał program badawczy GLOBE?
Jak przygotować się do negocjacji międzykulturowych?
Jak rozmawiać z partnerami biznesowymi z innych krajów?
Jakie są kulturowe niezmienniki w negocjacjach?
Co robić w trudnych sytuacjach negocjacyjnych?
Umiejętności, które udoskonalisz:
Wykorzystanie wiedzy o różnicach kulturowych w projektowaniu negocjacji
Opanowanie narzędzia umożliwiającego przygotowanie do negocjacji międzykulturowych
Wykorzystanie kontekstu kulturowego do prowadzenia negocjacji
Zwiększenie elastyczności komunikacyjnej
Wychodzenie z trudnych sytuacji
Budowanie relacji z partnerami biznesowymi z innych kultur
Pytania, na które znajdziesz odpowiedzi:
Na czym polegają nieporozumienia wokół manipulacji?
Czym różnią się manipulacje od wpływu społecznego?
Jakie mechanizmy psychologiczne wykorzystuje osoba manipulująca?
Kto jest podatny na manipulacje?
Jakie środki językowe stosują manipulatorzy?
Jaka jest skuteczność manipulacji?
Jak rozpoznać manipulacje?
Jak bronić się przed manipulacjami?
Umiejętności, które udoskonalisz:
Rozpoznawanie technik manipulacyjnych w różnych kontekstach społecznych
Adekwatne reagowanie na manipulacje językowe
Radzenie sobie z technikami erystycznymi
Doskonalenie komunikacji w radzeniu sobie z manipulacją
Tworzenie strategii obrony przed manipulacjami
Zwiększenie samokontroli emocjonalnej
Wyostrzenie krytycznego myślenia
SZKOLENIA TRENERSKIE
Pytania, na które znajdziesz odpowiedzi:
Jakie kompetencje powinni posiadać trenerzy wewnętrzni?
Jak projektować szkolenie wewnątrz organizacji?
Jakie metody szkoleniowe najlepiej sprawdzają się w szkoleniach wewnętrznych?
Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami?
Jakie są możliwości rzetelnego badania efektów szkolenia?
Jak utrwalać efekty szkolenia w organizacji?
Umiejętności, które udoskonalisz:
Badanie potrzeb szkoleniowych wewnątrz organizacji
Przygotowanie szkolenia wewnętrznego
Nawiązywanie i utrzymywanie relacji z grupą
Wykorzystanie metod szkoleniowych przydatnych w szkoleniach wewnętrznych
Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami szkoleniowymi
Badanie efektywności szkolenia
Opanowanie technik pracy indywidualnej z uczestnikami
Pytania, na które znajdziesz odpowiedzi:
Jakie są prawidłowości uczenia się ludzi dorosłych?
Jakie są główne podejścia do prowadzenia szkoleń?
Jak należy formułować cele szkoleniowe?
Które metody są użyteczne w szkoleniach specjalistycznych?
Jak przystępnie i atrakcyjnie mówić o rzeczach trudnych?
Jakie są prawidłowości zachowania grupy szkoleniowej?
Jakim złudzeniom ulegają trenerzy?
Umiejętności, które udoskonalisz:
Przygotowanie struktury szkolenia
Formułowanie prawidłowych celów szkoleniowych
Adekwatne wykorzystanie podstawowych metod szkoleniowych
Angażowanie uczestników w proces szkolenia
Korzystanie z programu PowerPoint zgodnie regułami uczenia się dorosłych
Utrzymywanie relacji z grupą szkoleniową
Urozmaicanie szkolenia
Pytania, na które znajdziesz odpowiedzi:
Dlaczego niektóre tradycyjne metody już nie działają?
Jak wykorzystać wiedzę o wpływie społecznym w szkoleniach sprzedażowych?
Co to jest metoda STEP?
Co warte są typologie klientów?
Jak działa metoda trzech kroków w sprzedaży?
W jaki sposób trener może uwiarygodnić się w oczach uczestników szkolenia?
Jakie zastrzeżenia są najczęściej zgłaszane w szkoleniach sprzedażowych?
Jak radzić sobie z uczestnikami, którzy „wiedzą lepiej”?
Umiejętności, które udoskonalisz:
Korzystanie ze sprawdzonej wiedzy psychologicznej w szkoleniu sprzedażowym
Zastosowanie STEP-u w sprzedaży i szkoleniu
Posługiwanie się nieinwazyjnymi technikami szkoleniowymi
Przeciąganie na swoją stronę oponentów
Krytyczne podejście do niektórych propozycji szkoleniowych
Adekwatne wykorzystanie odgrywania ról w szkoleniu sprzedażowym
Ocena przydatności innych metod szkoleniowych
SZKOLENIA DLA HR
Pytania, na które znajdziesz odpowiedzi:
Jakich ważnych pytań o doborze, nigdy sobie nie zadajemy?
Poza tym co widzialne - jak obnażyć niewidoczne błędy w doborze?
Intuicyjny statystyk - nie potrafimy, czy nie chcemy liczyć?
Dlaczego korzystamy z nieskutecznych metod doboru?
Ile kosztuje nas dobór i jakie zyski nam daje?
Jak zrozumieć i ujarzmić intuicję?
Metody, które trafiają w sedno - jak i kiedy je stosować?
Co powinieneś wiedzieć o wykorzystaniu praktyk opartych na dowodach w doborze?
Czy można zamienić dobór w proces biznesowy?
Umiejętności, które udoskonalisz:
Weryfikowanie użyteczności procedur doboru
Ocena skuteczności metod doboru
Rozumienie doboru w kategoriach zysków i strat
Konstrukcja empirycznego modelu doboru
Trafny dobór metod
Prowadzenie wywiadu epizodycznego
Pytania, na które znajdziesz odpowiedzi:
Na jakich metodologicznych podstawach opiera się badanie efektywności szkoleń?
Jaka jest rzeczywista wartość ankiet poszkoleniowych?
Jak konstruować narzędzia badania efektywności?
Na ile możliwe jest określenie efektów biznesowych szkolenia i innych projektów rozwojowych?
Jak opracować statystycznie pomiary skuteczności szkolenia?
Co to są dyskretne pomiary?
Co trener może realistycznie zaproponować swojemu klientowi?
Umiejętności, które udoskonalisz:
Projektowanie ewaluacji różnych projektów szkoleniowych i rozwojowych
Krytyczna ocena ankiet i innych narzędzi ewaluacji
Wykorzystanie niestandardowych metod psychologicznych
Konstruowanie narzędzi badających poziom uczenia się i zmianę zachowań
Statystyczne opracowanie wyników badania efektywności szkoleń i projektów rozwojowych
Wykorzystanie dyskretnych pomiarów w ewaluacji szkoleń
Wyciąganie wniosków z procesu ewaluacji
INNE SZKOLENIA
Pytania, na które znajdziesz odpowiedzi:
Co dzieje się w mózgu, gdy przeżywamy stres?
Kiedy stres jest szkodliwy?
Kto jest bardziej a kto mniej odporny na stres?
Jak projektować pracę, by stres jej nie zakłócał?
Na czym polega samokontrola emocji?
W jaki sposób oswoić poznawczo stres?
Umiejętności, które udoskonalisz:
Rozpoznawanie objawów stresu
Projektowanie pracy dopasowanej do osobistej odporności na stres
Wykorzystanie poznawczych technik radzenia sobie ze stresem
Posługiwanie się technikami oddechowymi
Zapobieganie nadmiernemu obciążeniu
Konstruktywne wykorzystanie stresujących doświadczeń
Pytania, na które znajdziesz odpowiedzi:
Czym jest innowacyjność?
Jakie mity narosły wokół twórczego myślenia?
Jakie są składniki twórczego myślenia?
Dlaczego burza mózgów jest nieefektywna?
Jak doskonalić twórcze myślenie?
Jak twórczo pracować w grupie?
Jak weryfikować niestandardowe pomysły?
Umiejętności, które udoskonalisz:
Kreowanie nowych pomysłów
Prowadzenie sesji twórczego myślenia
Posługiwanie się narzędziami oceny pomysłów
Wykorzystanie wiedzy psychologicznej do prowadzenia sesji kreatywnych
Ocena efektywności sesji kreatywnych
Konstruktywna krytyka
Moderator Sp. z o.o.
Ul. Św. Józefa 1/3
50-329 Wrocław
NIP: 8982197272
TEL.: +48 71 733 65 51
TEL.: +48 728 963 417
TEL.: +48 605 070 218
FAX.: +48 71 733 61 62